NOT? Dacht het wel!

Afgelopen herfst had ik besloten om me meer in het onderwijs te gaan verdiepen. Dus wat doe je? Je begint met Google, bekijk wat websites, abonneer op relevante RSS feeds. In mijn zoektocht naar interessante informatie kwam ik terecht bij TeachMeet en NOT. Dit leek mij wel leuk om hiernaar toe te gaan om in contact te komen met mensen uit het onderwijs en om te kijken wat er allemaal wordt tentoongesteld. Aangezien ik uit het bedrijfsleven kom had ik geen idee hoe groot of klein TeachMeet en NOT zijn.

Het idee van TeachMeet sprak mij gelijk aan: Een informele bijeenkomst voor iedereen die nieuwsgierig is naar technologie in het onderwijs. TeachMeet is een unconference ofwel laagdrempelig, waar je ideeën of ervaringen kan delen met anderen, kletsen, nieuwe mensen kan leren kennen, lekker luisteren of een micro of nano presentatie geven en speeddaten.

Afgelopen jaar ben ik naar Plugg geweest in Brussel. Plugg is een eendaagse conferentie voor Europese Web / Mobile 2.0 start-ups. Tijdens deze conferentie werd er live geblogd, getwittert en werden presentaties via streaming video vastgelegd. De sprekers waren nog niet klaar of hun presentatie en commentaar hierop werden gepubliceerd op het internet. Kortom, goed en snel inzetten van nieuwe kanalen. Ik ben dit in het bedrijfsleven (nog) niet tegen gekomen en was daarom ook benieuwd hoe het hiermee staat binnen onderwijs sector. Ik ben dus aangenaam verrast over de activiteiten die bij TeachMeet worden ontplooid, zoals de TwitterFountains als backchannel en intrede van de Poken.

Ook kijk ik uit naar de NOT, ga gastbloggers ontmoeten en krijg rondleiding van Dieter Mockelmann.

Morgen zijn mijn kinderen de hele dag vrij. De juffen hebben een bijscholingsdag. Het kwartje was niet direct gevallen maar nu weet ik het, ze gaan gewoon naar de NOT. Blijkbaar dus dé vakbeurs voor onderwijsprofessionals. Ik denk dat ze alleen naar hele andere dingen kijken en andere dingen doen. TeachMeet, TwitterFountains, zijn waarschijnlijk een brug te ver voor ze.

Handige Links:

  • #NOT09 Fountain
  • Twitter NOT09
  • #tmnot Fountain
  • TeachMeet
  • Twitter TeachMeet
  • Advertenties

    Geef een reactie

