Even Geduld AUB

Vaste lezers van de Back2School blog hebben er even op moeten wachten. Vroegen zich misschien af wat is er met Marcel gebeurd? Gaat het wel goed met hem?

Ja, ik ben still alive!

Waar had ik het dan zo druk mee? De twitteraars onder ons hebben het meegekregen. Mijn twitternaam is niet voor niets marathonkeje. Ja, ik heb de marathon van Rotterdam gelopen. Een groot avontuur, mijn 16de marathon. Na 5 jaar back home in Rotterdam, het was een feestje! waar velen gingen wandelen en de man met de hamer hebben gezien of een ambulance, heb ik genoten van het fantastische publiek en sfeer en wat een leuke reacties via twitter. Sorry maar ik was even met mijn gedachte bij het hardlopen. Vaak is het andersom, en komen er van allerlei kronkels in mijn hoofd tijdens het lopen. Ideeën, oplossingen, plannen, modellen, concepten zijn vaak ontstaan tijdens het hardlopen.

Afgelopen weken kreeg ik ook veel inspiratie voor mijn Back2School reis. Het begon met een aflevering van Tegenlicht: Hoogvliegen in laagland: experts over onderwijs en excellence. Hierin werd ik vooral geïnspireerd door het verhaal van John Moravec, auteur van A new paradigm of knowledge production in higher education. Liet dit ook blijken via Twitter en werd snel daarna ineens gevolgd door John Moravec himself.

Woensdag 8 April was de dag van IPON en TeachMeet:
Wisselende presentaties gezien, geinspireerd door Apple en een gedeelte van Microsoft, inzicht in onderwijsmarkt gekregen maar vooral ook weer boeiende mensen gesproken tijdens de tweede Teachmeet. Kortom, veel onderwerpen waar ik me de komende maanden verder in wil gaan verdiepen. Mijn gedachten over onderwijs beginnen steeds meer vorm te krijgen, beetje bij beetje heb ik het gevoel dat ik hier meer grip op begin te krijgen. Het wordt nu tijd om dit de komende maanden op papier te zetten. Nog even geduld, maar niet alle eieren zijn al uitgebroed na de pasen.

Een gedachte over “Even Geduld AUB

Geef een reactie

