Inspiratie – Het beste uit de muziek (Zomergasten Deel 3)

Zondag 25 juli start VPRO’s Zomergasten weer. Een avondvullend interviewprogramma waarin bekende Nederlanders in de gelegenheid worden gesteld om hun favoriete televisieavond samen te stellen. Aan de hand van door henzelf gekozen beeldfragmenten wordt de gast drie uur lang geïnterviewd. Stel je mag jouw favoriete fragmenten uitkiezen, welke zou je kiezen? Wat zou ik kiezen? Bekijk hieronder mijn keuze’s uit de muziek, ofwel de plaat en het verhaal…


BRUCE SPRINGSTEEN – WORKING ON A DREAM 
Waarom? Er liggen kansen voor het onderwijs als men de torens durft te verlaten en men meer buiten de kaders gaat denken. Ga mee op reis en werk aan je dromen!

Relateerde Back2School Blog: Noem het een school, noem het grenzeloos onderwijs! (2011)

KINDEREN VOOR KINDEREN – DYSLECTISCH
Waarom? In het het huidige schoolsysteem worden kinderen alleen maar confronteert met dingen die hij/zij (nog) niet kunnen en wordt er nauwelijks naar talenten gekeken. Ik ben dyslectisch, nou en!

Ik ben lesdyctisch
Dyslectisch
Nou en
Dat zegt niet dat ik anders ben
Ik ben alleen niet zo handig met taal
De woorden die ik tegenkom
Die draai ik soms een beetje om
Het is een kwaal waar ik zo af en toe van baal
Maar voor de rest ben ik gelukkig Aaaaaaahaaaaaaaa
Maar voor de rest ben ik gelukkig Aaaaaaahaaaaaaaa
Maar voor de rest ben ik gelukkig heel normaal Aaaaaaaaaaahaaaaaaaa

Relateerde Back2School Blog: De kleine kampioen tegen het onderwijssysteem (2011)

BOUDEWIJN DE GROOT – PARIJS, BERLIJN
Waarom? Overal geweest, een koffer vol ervaringen, kennis en mooie verhalen. De koffer blijf ik vullen!

Maar ja, Madrid, Parijs, Berlijn,
waar mijn schoenen en mijn hemd en mijn koffer zijn,
wat moet ik met die grote steden?
Wat moet ik met die resten van een ver verleden.
Die schoenen zijn beschimmeld en dat hemd is te klein,
en die koffer zal wel niet te tillen zijn.

Relateerde Back2School Blog: De Reiziger – Marcel Kesselring (2009)

HEEL ANDERE WERELD – DE DIJK
Waarom? Als ik naar de onderwijs wereld van de toekomst kijk, dan zie ik ……

Noem me dom of naïef
Te onnozel, te lief
Of nog niet van illussies beroofd
Ik heb een heel andere wereld
Een heel andere wereld in mijn hoofd
Ik heb een heel andere wereld in mijn hoofd
Een heel andere wereld
Duizend keer mooier
Waar de mensen proberen
Om het niet te verklooien
Ik heb een heel andere wereld
Een heel andere wereld in mijn hoofd

Relateerde Back2School Blog: Ik zie een heel andere wereld ……(2009)

Lees ook: Inspiratie – Het beste van TED (Zomergasten Deel 1)
Lees ook: Inspiratie – Het beste van het witte doek (Zomergasten Deel 2)

Meer muziek: http://www.last.fm/user/marathonkeje
Meer muziek: http://blip.fm/marathonkeje

TIP: Wat is jouw lijflied?

Een gedachte over “Inspiratie – Het beste uit de muziek (Zomergasten Deel 3)

  1. Pingback: Inspiratie – Het beste van Youtube (Zomergasten Deel 4) « Back2School

Geef een reactie

