VERGEET NOOIT JE ROOTS

Geboren in Rotterdam en opgegroeid in een arbeidersgezin. Mijn vader en moeder zijn niet verder gekomen dan lagere school. Mijn vader ging al werken op zijn viertiende. Nee, wij hadden het niet breed maar ook zeker niet slecht. Mijn moeder ging werken op de markt toen ik 8 jaar was. Dit heeft ze gedaan tot de start van de coronacrisis waardoor ze noodgedwongen moest stoppen op haar 82ste! In mijn opvoeding is de Rotterdamse mentaliteit met de paplepel in gegoten. Niet lullen maar poetsen, door hard werken kan je iets bereiken. Ze hebben me alle kansen gegeven door hun harde werken. Ze hadden geen verstand van het onderwijssysteem. Het was dus het al heel bijzonder dat ik naar het hbo ging. Dit ging niet goed in eerste instantie omdat het gat te groot was voor mij toen. Ik stapte over naar het mbo en behaalde mijn diploma. Ik was het onderwijs zat en ging na dienst werken bij Unilever in het lab. Hier kreeg ik alle kansen, werd ik aangenomen op basis van competenties. Ik heb de lange weg bewandeld, haalde in de avonduren mijn hbo en vorig jaar mijn master. Ik kwam van ver, maar ben er gekomen op mijn manier. De moraal van dit verhaal. Heb respect voor alle mensen die de maatschappij draaiende houden ongeacht opleiding! Op dit moment zijn er nog steeds kinderen zoals ik was. Het is alleen steeds moeilijker voor ze geworden. Dit is een belangrijke reden waarom ik juist ook voor deze jongeren opkom.

“Wie voor een dubbeltje geboren is, wordt nooit een kwartje” zegt men, maar wat is het kwartje? Het gaat niet om het kwartje maar ook eerlijke kansen voor elk kind. De verschillen zijn door corona alleen maar groter geworden. Ik probeer hier een steentje in bij te dragen. Dit is ook een belangrijke reden om te kijken naar een Urban Living Lab Junior en daarom ben ik dus ook supertrots dat we met Urban Living Lab Breda een erkend leerbedrijf zijn geworden! Mijn ambitie is om terug te gaan naar mijn roots en dit ook in Rotterdam op te zetten. We gaan het zien…

Voor dit bericht zocht ik naar een passende foto uit mijn jeugd. Als kind speelde ik bij Xerxes. Hier heb ik een geweldige voetbalopleiding gehad. Ik was zeker geen goede voetballer, maar als linksback moest je me wel meerdere keren passeren om voorbij te komen. Dit karakter zit er nog steeds in. Ik gun elk kind een goede opleiding op welk gebied dan ook en weet dat je met hard werken ver kan komen. Zoek jouw weg!

(en laten we het systeem juist voor iedereen werken zodat kinderen gelijke kansen krijgen om hun weg te vinden)

Plaats een reactie